(Salesiani Cooperatori)

ПОШИТТЯ ФЕЛОНІВ

СВЯЩЕНИЧИЙ ОДЯГ, РИЗИ

Необхідно мати особливий талант та майстерність щоб шити і оздоблювати священичий одяг. А ще важливіші відчувати енергію добра і любові щоб її пізніше як оберіг передати в оздобі і в матерії одягу.

Такими якостями добра володіє салезіянин-співпрацівник АНДРІЙ ТЕЛЮК, який багато років шиє такі фелони, мітри та інше священиче вбрання для отців-салезіян церкви Покрови Пресвятої Богородиці у Львові.

Також є великою його праця в парафії церкви с.Цунів Городоцького району Львівської області, де окрім пошиття одягу для священиків Андрій займається всіма господарсько-організаційними питаннями церкви. Християнська любов і віра матері Андрія, яка багато років була дяком церкви і щиро дбала про парафію, передалися синові для служіння Господеві.

Облачення – одяг церковного клиру (духовенства) та монашества, який використовується під час Богослужень та в повсякденному житті. Повсякденне облачення духовенства складається з підрясника, ряси (для дияконів та єреїв), а також підрясника, ряси, мантії, клобука, наперсного хреста, панагії (для архиєреїв).

Богослужбове облачення духовенства використовується для звершення Богослужень. Кожний чин духовенства відрізняється облаченнями, серед яких можна розрізнити: архиєрейське, єрейське, дияконське, паламарське.

Мантія – представляє собою довгу накидку без рукавів та застібкою на комірі, одягається поверх підрясника та ряси. Може використовуватись як духовенством, так монашеством (архимандритами, схимонахами). Зазвичай монахи носять клобуки чорного кольору, одночасно право носити цей убір мають також митрополити та патріархи деяких церков під час урочистих подій.

Клобук – монаший головний убір, що складається з камілавки та чорної тканини (шовк або креп), яка прикріплюється до неї і закінчується знизу трьома довгими кінцями (воскриліями). Клобук довершує повне монаше облачення, що одягається під час торжественних якихось подій.

Архиєрейське:
Для звершення Богослужень архиєрей одягає те саме облачення, що й священник, лише замість фелона сакос, поверх нього омофор, палиця як символ духовного меча.

  • підсакосник або стихар – нижній богослужбовий одяг архиєрея, поверх якого одягається єпітрахиль;

  • нарукавники – призначені для стягування рукавів одягу священослужителів, є невід’ємною частиною архиєрейського, єрейського та дияконського облачень. Вживання нарукавників означає, що це не просто людські руки, а сам Господь через них звершує Тайни;

  • єпітрахиль – елемент архиєрейського та єрейського облачення, мінімально необхідний для священодійства. Собою представляє довгий перев’яз, що охоплює шию, сходиться на грудях і спадає додолу. Символізує Божественну благодать, тому без єпітрахиля не можна здійснювати жодне Богослуження, а також уділяти Святі Тайни;

  • пояс – одягається поверх стихаря та єпітрахилі, символізує Божественну силу, а також рушник, яким був підперезаний Спаситель під час умивання ніг учням на Тайній Вечері;

  • набедреник, наколінник – елемент богослужбового одягу архиєрея і нагородженого ним єрея, у вигляді хустки на стегні, підвішеної на поясі;

  • саккос – верхній богослужбовий одяг архиєрея, коротке вбрання з широкими рукавами, одягається поверх підсакосника та єпітрахиля. Символізує багряницю Спасителя;

  • омофор – представляє собою довгий і широкий стрічкоподібний плат, з вишитими хрестами. Покладається па плечі єпископа так, що, охоплюючи навколо шию, одним кінцем спускається (спадає) спереду, іншим ззаду. Символізує євангельського доброго пастиря, яким повинен бути архиєрей, що пасе своє стадо. Без омофора архиєрей не може здійснювати священодійств;

  • палиця – чотирикутний плат, що носиться поверх сакоса на правому стегні. Символізує духовний меч, яким озброєні священослужителі для боротьби з невірством та диявольськими силами;

  • панагія – нагрудна ікона із зображенням Богородиці, що являється відзнакою архиєрея;

  • митра – богослужбовий головний убір єпископа, а також деяких єреїв, нагороджених архиєреєм. Представляє собою розширену і заокруглену вгорі корону, оздоблену іконами. Архиєрейська митра оздоблена ще й дорогоцінними каміннями, символізує терновий вінок, одягнений на голову Спасителя під час Його страстей.

Читайте також :
  • Форум дружби – Новосілка (фільм... [...]
  • ЛІтній християнський табір. ВЕСЕЛІ КА... [...]
  • КАПЕЛАНИ РЯТУЮТЬ ДУШІ КАПЕЛАНИ ГОРОДОЦЬКОЇ СПЕЦШКОЛИ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ Праця, яка здійснювалася у Городоцькій загальноосвітній школі соціальної реабілітації (колонія для малолітніх злочинців), пов’язана, як правило, із допомогою дітям, що походять із асоціальних сімей. Вони часто зазнають негативного впливу “вуличних компаній”, що спонукає їх до кримінальних вчинків. Капеланська місія спрямована на допомогу цим юнакам у моральному, фізичному, естетичному, психологічному та [...]
  • ОРАТОРІЯ Св.Домініка Савіо ОРАТОРІЯ Св.Домініка Савіо https://www.facebook.com/profile.php?id=100009958898301&fref=ts “Ораторія” ( з латинського “oratorium” – місце молитви) – це місце, де діти й молодь мають можливість весело і по-християнськи провести свій вільний час, навчитися чогось нового, зустрітися з друзями, перебуваючи у єдності з Богом. Домінік Савіо (Domenico Savio), 1842-1857  Проголошено блаженним: 5.03.1950  Проголошено святим: 12.06.1954  Домінік народився 2 квітня 1842 [...]
  • КАТИХИЗАЦІЯ ПРАЦЯ З ДІТЬМИ У САЛЕЗІЯНСЬКОМУ ДУСІ Навколо церкви Покрову Пресвятої Богородиці УГКЦ у Львові вирує активне і наповнене християнським духом життя. Парафія, яка з приїздом після навчання в Італії молодих отців-салезіян отримала нове дихання, почала приваблювати велику кількість молоді. На літніх християнських таборах, в катихитичній школі, в діяльності навчальних спортивних і творчих гуртків – всюди [...]

Translate:

Ми в Соцмережах

facebooktwittergoogle_plusrssyoutube

церква Покрови Пресвятої Богородиці

Ви можете відвідати сайт з мобільного

Салезіяни Співпрацівники. Україна-Львів. Сайт
Translate »